fredag den 20. april 2012

Traktorkage.

Blev stillet over for en dejlig udfordring, en traktorkage, eller mere præcist en John Deere. Dette er min første kage, hvor det er selve kagen der er formet, og er selv blevet ret godt tilfreds med resultatet.
 Jeg lavede to chokoladekager.
Skar først ud til førerhus og front og derefter stak jeg hjul ud med to forskellige størrelser glas.
 Her er det sat sammen med smørcreme. Hov kan da også lige fortælle at jeg har hævet den ved hjælp at nogle stykker pap fra en pap kasse, som er blevet formet og fyldt ud med køkkenrulle og til sidst pakket ind i sølvpapir. På samme måde har jeg lavet et fad.
 Her med grøn fondant og hvide vinduer.
 Var så heldig at min søn har en fin model, så jeg kunne få lidt detaljer med. Så her er der sat sort fondant omkring vinduerne og den gule stribe er også med.
 Hvert hjul er lavet med sort og gul fondant, jeg har lavet mønsteret i dækket med små stimler fondant der er sat på til sidst.
 Skorstenen er lavet af en lakridspibe, hvilket jeg så på en anden blog.
Her er den sammen med min model :-)

1 kommentar:

  1. Hej, næsten ti år senere. Hvor lang tid tog det dig at lave den? Den er virkelig flot. Min datter er vild med John Deere. Måske jeg skulle prøve.

    SvarSlet