lørdag den 6. juli 2013

Vi genbruger

Jeg er hoppet lidt med på Christinas leg med genbrug, så her får i lige det jeg tit laver af genbrug.
Det er lidt noget andet end det jeg har set de andre der er med i legen har lavet, jeg har nemlig lavet træstammer af de kage rester jeg har fra jeg har lavet fødselsdagskager.




Træstammer
400 g kage (gerne en rest chokoladekage, sandkage, drømmekage eller muffins)
125 g Marcipan
175 g Mørk chokolade
2 spsk. Hindbærmarmelade
2 tsk. Romessens
Pynt
Marcipan
Mørk chokolade

Sådan gør du:
1. Smulder kagen i en skål og bland med marcipan, smeltet chokolade og hindbærmarmelade.
2. Rør det sammen til en fast masse og smag til med romessens.
3. Sæt massen i køleskabet til den er fast.
4. Tril pølser i ønsket tykkelse og pak den ind i marcipan.
5. Skær pølserne til små træstammer og dyp enderne i smeltet chokolade

3 kommentarer: