fredag den 20. december 2013

Decemberlegen 19: Juletraditioner

Traditioner har vi da også her i huset.
Det er ikke alt man lige tænker over er en tradition, men det er det jo når man tænker sig om.

Vi koger bolsjer hvert år. Det kommer egentlig af at de på min mands arbejde lavede et lille julemarkede, hvor vi lavede en lille bod med forskellige hjemmelavede ting og bolsjer. De har ikke det julemarked mere, men de spørger hvert år om vi ikke laver bolsjer, så det gør vi da. 
Vi hygger os med at lave dem.

Det er godt nok et dårligt billede, undskyld. 
Min veninde og jeg har fået lavet en tradition, med at lave fyldte chokolader sammen, det er også bare super hyggeligt, og så smager det jo skønt!

I min familie er der også tradition for at vi sidste søndag inden jul holder julefrokost hos mine forældre, hvor der også er pigegarde og nisseoptog i byen. Desværre bliver det ikke til noget i år, fordi min mor lige er blevet opereret i knæet, og ikke kunne holde til det.

Vi har også pakkespil på programmet, som oftest ligger den 22. december hos min svigermor.

Ja og så kommer julemanden og putter en lille ting i sokken til ungerne hver dag.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar